משאב תמיסת קרקע

משאב תמיסת קרקע – מכשיר שהומצא ופותח בשנת 1975 על ידי יעקב מוטס – המייסד של מוטס טנסיומטרים, אגרונום ואיש מחקר ופיתוח שרשם לזכותו הרבה המצאות ורעיונות מקוריים בתחום ההשקיה והדישון בחקלאות וביניהם גם רעיון ההשקיה התת-קרקעית, שהוביל לפיתוח שיטת ההשקיה בטפטוף המקובלת היום בכל העולם (פורסם לראשונה בירחון "השדה" בפברואר 1962). השקיה תת קרקעית

Soil solution extractor

אישור משרד החקלאות על שיחרור המצאת המשאב לטובת הממציא יעקב מוטס (ז"ל), בנובמבר 1976. זו המצאה תוצרת כחול לבן מעל 46 שנות נסיון בתחום החקלאות,
עם איכות ותוצאות ש"מדברות בעד עצמן"!

משאבת תמיסת קרקע
משאב תמיסת קרקע

ערכות הבדיקה הניידות והמהירות הנלוות למשאבים

הבדיקות הניתנות לביצוע באופן עצמאי ומהיר בשטח, בכל סוגי הקרקעות הנדגמות הן:

  • מוליכות חשמלית (EC), כלורידים, חנקות ואשלגן.
  • ישנן בדיקות נוספות שניתן לבדוק בקרקעות קלות, חוליות ובמצעי גידול שונים והן: רמת חומציות (pH), זרחן, אמון, סידן ומגנזיום.
  • הערכות בדיקה מאורגנות בתוך קופסה קומפקטית ניידת ונוחה לנשיאה, המאפשרת למגדלים לבצע בקלות את הבדיקות בשטח, ללא צורך במומחיות מיוחדת ולקבל במקום תוצאות מיידיות.
משאב תמיסת קרקע

מה המטרה של המשאב תמיסת קרקע?

✔️הרעיון המרכזי – לאפשר למשתמש לשאוב תמיסת קרקע ישירות מאזור בית השורשים של הצמח ולבצע בדיקות מהירות במקום באופן מיידי, מה שמספק למגדלים מידע חשוב והכרחי על דרישות ההזנה של כל גידול וגידול.
✔️ התועלת – לספק בדיקות אמינות בשדה על ידי שאיבת התמיסה שנתקבלה מאזורי דגימה מייצגים וקבועים לאורך כל תקופת הגידול של הצמח.
✔️ תהליך זה מספק למגדלים ברציפות מידע מעמיק והשוואתי לגבי כל השינויים החלים ומתהווים בתמיסת הקרקע בסביבת הגידול והפעילות של מערכת השורשים של הצמח.

מהם מאפייני המשאב?

  • חרס נקבובי מקרמיקה באיכות גבוהה מאד המקנה למשאב רגישות פיזיקלית מצוינת המאפשרת שאיבת נפחים גדולים ומייצגים של תמיסת הקרקע בזמינות גבוהה.
  • מבנה קומפקטי ויעיל מאפשר הפעלה קלה ופשוטה ללא תקלות ומבטיח פעילות תקינה ורציפה למשך שנים רבות.
  • חרס המשאב של מוטס עשוי מחומרים אינרטיים שאינם משפיעים על תוצאות ריכוז חומרי הדשן והמינרלים שחודרים דרכו לתוך המשאב בזמן פעולת הוואקום. כל הערכים של תוצאות הבדיקות שמתקבלות נשארים אמינים ומדויקים וזו תכונה ייחודית למשאב של מוטס (ראה 2 דו"חות בדיקה שבוצעו ב-2 מעבדות של משרד החקלאות בזמנים שונים)

שיטה אמינה להפקת תמיסות קרקע לאנליזה של ריכוז יסודות ההזנה של הצמח

תפריט נגישות

מספר זה הינו מספר וירטואלי, שהוא חלק משירות תוכן המופעל על ידי זאפ גרופ בע"מ ומפנה את המתקשר לבית העסק. משתמש העושה שימוש במספר הווירטואלי, מסכים כי החברה תהא רשאית לשמור את מספר הטלפון ממנו התקשר, לכלול אותו במאגר מידע או ליצור באמצעותו קשר עם המשתמש, וכן כי המספר עשוי להשתנות מעת לעת. מספר הטלפון הרגיל של בית העסק הוא
050-5366530